5 prostych sposobów na odporność jesienią

Jesienią często doskwiera nam chłód. Brak słońca, krótsze dni, przenikająca ciało wilgoć sprzyja różnym infekcjom. Nasz organizm zaczyna korzystać z rezerw, jakie uzbieraliśmy w ciągu całego roku. Jeśli nie dbaliśmy o swojego zdrowie, niestety, może się okazać, że nasze ciało jest słabe i zmęczone, a przez to bardziej podatne na choroby. Na szczęście, istnieje kilka prostych i sprawdzonych sposobów, dzięki którym możemy podnieść swoją odporność, a nawet skrócić czas choroby.

ZUPA DOBRA NA WSZYSTKO

Nasze ciało jesienią potrzebuje dużo ciepła. Każdy z nas lubi zanurzyć się pod ciepłym kocem z kubkiem ulubionej herbaty lub kakao. Jednak, aby rozgrzać nasze ciało od wewnątrz potrzebujemy zadbać o odpowiednią dietę. Domowa zupa jest najlepszym sposobem, by szybko rozpalić nasz „wewnętrzny ogień”, czyli usprawnić system trawienny. Do zup warto dodawać różnego rodzaju rozgrzewające przyprawy- świetnie sprawdzi się kurkuma, imbir, biała i czarna gorczyca, oregano, czarnuszka czy cząber. Zupy należy spożywać z dużą ilością warzyw korzeniowych, szczególnie marchewki, która ugotowana pomaga usuwać nadmiar śluzu z organizmu- doskonałej pożywki dla wszelkiego rodzaju pasożytów-bakterii, wirusów i grzybów. Rozgrzewająco działają też kasze- gryczana biała lub jaglana. Warto zadbać, by posiłki były lekkostrawne, ale pełnowartościowe, bez nadmiernego obciążania układu pokarmowego- wtedy nasze ciało zamiast tracić niepotrzebnie energię na trawienie, skieruje ją tam, gdzie rzeczywiście jest potrzebna- do układu odpornościowego.

imunseen dr nona

Halo Imunseen zawiera cynk i witaminę C, które wspierają układ odpornościowy

 

KISZONKI-  SEKRET ZDROWIA

Kiszenie było znane już w czasach starożytnych. Dzięki kiszonym produktom dostarczamy naszemu organizmowi niezbędnych do budowania prawidłowej odporności „dobrych bakterii” w jelitach,  nazywanych  „drugim mózgiem”. To tutaj właśnie zachodzą najważniejsze dla funkcjonowania całego organizmu reakcje. Kiszone produkty to najlepsze i najlepiej przyswajalne naturalne probiotyki. Są korzystne dla naszego zdrowia także dzięki sporej ilości witamin, szczególnie tych z grupy B, ale nie brakuje również witaminy C, A , E i K. Kisić można kapustę, ogórki, bakłażany, botwinkę, ale również owoce- jabłka, gruszki czy śliwki. Najlepiej robić to w warunkach domowych i spożywać bez obróbki termicznej-wtedy przyswoimy w pełni wszystkie wartościowe składniki.

Halo Okseen zmniejsza ryzyko zachorowań, dzięki zawartości silnych przeciwutleniaczy

 

PRZYJACIEL-SEN

Wiele z nas nie docenia roli snu. Tymczasem przewlekłe zarywanie nocy może prowadzić do spadku kondycji i znacznego pogorszenia stanu zdrowia. W czasie snu bowiem, nasz organizm ma czas na regeneracje, ale także na pozbycie się toksyn. Jeśli notorycznie skracamy czas potrzebny na wypoczynek, automatycznie osłabiamy całe ciało. W czasie snu redukujemy stres i napięcie, które również są uważane, za czynniki osłabiające odporność. Każdy organizm jest inny, a potrzebna ilość snu zależy od wieku, wykonywanej pracy i aktywności fizycznej. Bez wątpienia, jego niedobór wpływa na kondycję całego organizmu.

 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Wśród czynników odgrywających istotną rolę w budowaniu odporności, sztandarowe miejsce zajmuje uprawianie sportu. Jesienią i zimą szczególnie brakuje nam motywacji, gdy aura na zewnątrz jest niesprzyjająca. Jednak nawet w takie dni powinniśmy wybrać się chociaż na spacer, lub ulubione zajęcia w klubie fitness. Ruch pomaga zredukować stres, wyrównać ciśnienie i wspomaga pracę serca. Dzięki aktywności fizycznej dbamy o dobrą kondycję fizyczną i psychiczną.

płyn do płukania jamy ustnej dr nona

„Złote krople”, czyli Płyn do jamy ustnej zapewnia kompleksową ochronę całego organizmu

 

MIÓD I PRODUKTY PSZCZELE

Mleko z miodem i czosnkiem to stary i sprawdzony sposób na przeziębienia. Jednak miód w surowej postaci, to jeden z produktów, które są uznawane za najzdrowsze. Wszystko za sprawą  unikalnego składu. Miód działa niczym naturalny antybiotyk, jest bogaty w naturalne enzymy, polifenole, oraz witaminy tj. A, C, E. Działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie. W budowaniu odporności sprawdzi się także pierzga- czyli przetworzony przez pszczoły pyłek kwiatowy, który pełen jest bardzo wartościowych peptydów i aminokwasów. Jest polecana w trakcie zwiększonego wysiłku umysłowego np. w czasie egzaminów czy ważnych projektów.

 

Natura w swojej mądrości podarowała nam wszystko, co niezbędne, abyśmy mogli cieszyć się zdrowym i szczęśliwym życiem. Jedyne, co musimy zrobić, to otworzyć się na przyjęcie jej darów.


Nazywam się Irena Żak i od ponad 10 lat współpracuję z firmą Dr. Nona. Mogę wprowadzić Cię w niezwykły świat preparatów z minerałami Morza Martwego oraz nauczyć Cię, jak w prosty i przyjemny sposób zarabiać dodatkowe pieniądze. Zapraszam na bezpłatne konsultacje, w czasie których indywidualnie dopasuję preparaty do Twoich potrzeb. Możesz polegać na moim doświadczeniu i wiedzy

Close Menu