Jak uniknąć jesiennego przygnębienia?

  • Post Author:
  • Post Category:Blog

Przed nami coraz krótsze dni i coraz mniejsza ilość słońca. Zazwyczaj ten czas nie sprzyja aktywności, wręcz przeciwnie – kojarzy się depresją i stagnacją. Co zrobić, by uniknąć jesiennego przygnębienia?

Czas jesieni to czas odpoczynku dla natury. Mniejsza ilość słońca i krótszy dzień sprawiają, że z chęcią zaszywamy się w swoich domach z ciepłą herbatą, dobrą książką czy ulubionym serialem. Choć początkowo może to być miła odmiana po intensywnym okresie letnim, coraz krótsze dni sprawiają, że zaczynamy odczuwać jesienne przygnębienie. W jaki sposób sobie pomóc? Co zrobić, by nie popaść w jesienną depresję? Poznaj sprawdzone sposoby na chandrę.

Jesienne przygnębienie – fakt czy mit?

Jesienne przygnębienie to zjawisko nazywane również przygnębieniem sezonowym. Zazwyczaj pojawia się z początkiem jesieni i jest spowodowane kilkoma czynnikami. Najbardziej znaczące to:

  • krótszy dzień, a co za tym idzie mniejsza ilość światła słonecznego;
  • kłopoty z ponownym wejściem w rytm pracy po okresie urlopowym;
  • mniej ruchu na świeżym powietrzu, które wiąże się z niedotlenieniem;
  • spadek odporności i większa skłonność do infekcji;
  • zmiana diety, mniejsza dostępność świeżych warzyw i owoców;
  • odwodnienie, zwiększone spożycie napojów tj. kawa i herbata;
  • senność i osłabienie spowodowane zmniejszonym wydzielaniem melatoniny.

Jesienne przygnębienie może trwać nawet przez cały okres jesienny, jednak zazwyczaj mija wraz z nadejściem zimy. W przeciwieństwie do depresji, nie jest stanem dominującym i mija, gdy dzieje się wokół coś ciekawego, co jest w stanie znacząco poprawić nastrój.

Jesienne przygnębienie – jak sobie pomóc?

Czy istnieją sposoby, by uniknąć jesiennego przygnębienia? Zdecydowanie tak, a co najważniejsze można się przygotować do niego znacznie wcześniej. Warto zacząć już z końcem lata, a wtedy przekonasz się, że sezonowe pogorszenie nastroju tym razem jest zdecydowanie mniej odczuwalne.

Aktywność fizyczna to podstawa

O tym, że ruch to zdrowie wiedzą nawet przedszkolaki. Jednak zapracowani dorośli bardzo często zapominają o tym, że regularna aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na ogólną kondycję psychiczną i fizyczną. Ruch sprawia, że w organizmie dochodzi do wzmożonej produkcji hormonów szczęścia, czyli endorfin. Ich systematyczna produkcja sprawia, że będziesz cieszyć się dobrym nastrojem, niezależnie od aury. Nie ma większego znaczenia jaką formę aktywności wybierzesz. Mogą to być spacery, jogging, nordic walking, joga czy taniec. Ważne, by była to aktywność, którą naprawdę lubisz i która sprawia ci radość!

Znajdź czas dla siebie

Dbanie o swój własny komfort psychiczny jest niezwykle ważne. Każdy z nas powinien znaleźć czas na robienie rzeczy, które sprawiają nam przyjemność. Mogą to być zajęcia taneczne, wyjście do kina czy teatru, weekend w SPA, czy nawet domowy seans filmowy. To dobry moment, by odciąć się od wszelkich rozpraszaczy. Warto na ten czas wyciszyć telefon i skupić się tylko i wyłącznie na przyjemności płynącej z danej chwili.

Relaksująca kąpiel

Nic tak nie wycisza układu nerwowego jak ciepła wieczorna kąpiel. Temperatura wyższa o kilka stopni od tej, jaką ma nasze ciało pomaga zlikwidować napięcie mięśniowe. Jednak nie tylko woda ma cudowne właściwości tonizujące. Do kąpieli warto dodać soli (doskonale sprawdzi się Kwartet Soli) i olejków eterycznych, które poprzez skórę usuwają dodatkowo toksyny, oraz działają korzystnie na cały organizm. 

Jesienne przygnębienie – dopasowana suplementacja

Dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości składników odżywczych może znacząco przyczynić się do poprawy kondycji całego organizmu. Co jednak zrobić, gdy brakuje świeżych warzyw i owoców? Dobrze sięgnąć po suplementy diety, które wspierają również zdrowie psychiczne:

  • Halo Gonseen – herbata stanowiąca idealne połączenie ziół tj. herbata paragwajska, lebiodka, melisa, bławatek, liście oliwki, czy olejek miętowy, a także niezastąpiony kompleks minerałów z Morza Martwego, wspiera układ nerwowy i usprawnia jego działanie;
  • Soupseen – wielowitaminowy suplement diety wskazany szczególnie w stanach osłabienia fizycznego i psychicznego, zawarte w nim antyoksydanty podnoszą ogólna kondycję psychofizyczną organizmu.
Halo Soupseen regeneruje i dostarcza niezbędną porcję witamin i minerałów

Pielęgnacja dla zdrowia całego ciała

Czy kosmetyki mogą być pomocne w walce z jesiennym przygnębieniem? Zdecydowanie tak, szczególnie, gdy sięgniesz po preparaty bazujące na wyjątkowych składnikach. Kosmetyki Dr Nona działają wielopoziomowo, a ich wpływ na organizm nie ogranicza się jedynie skóry. Poprzez pory docierają do wszystkich komórek ciała detoksykujące je i odżywiając. W czasie chłodnych, jesiennych dni warto szczególnie sięgnąć po następujące kosmetyki:

  • Szampon Morski – dzięki zawartości olejku tymiankowego i rozmarynu wzmacnia układ nerwowy i zapobiega zmęczeniu;
  • Krem na noc – unikalny skład i dodatek olejku z pomarańczy łagodzi napięcia, relaksuje i działa uspokajająco;
  • Maseczka iłowa – zawiera m.in. olejek z melisy i lawendy, które wyjątkowo korzystnie działają na układ nerwowy, zapobiegając jego wyczerpaniu. Stosować najlepiej 2x w tygodniu.
Maseczka iłowa poprzez skórę wpływa na ośrodkowy układ nerwowy

Jesienne przygnębienie dotyka wielu osób. Przy pomocy naturalnych metod można jednak zapobiec nadmiernemu wycieńczeniu układu nerwowego. Warto działać z wyprzedzeniem i zacząć działać zanim dopadnie nas jesienna deprecha.


Podziel się tym wpisem:
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin