Joga dla ciała i ducha

Czas kwarantanny zamknął nas w domach na niespodziewanie długi czas. Wielu z nas zadaje sobie pytanie, jak można w najlepszy sposób spożytkować ten czas, oderwać się od monotonnych spraw codziennych, a równocześnie  zadbać o swoje ciało i piękną sylwetkę. W Internecie z pewnością znajdziesz mnóstwo darmowych treningów czy wyzwań. Jednak dzisiaj, pragnę Ci z serca polecić inną formę aktywności, którą z pewnością kojarzysz z różnych zdjęć wędrujących po sieci, na których praktykujący często uwiecznieni zostali w dziwnych, ale niezwykle efektownie wyglądających pozach. Chodzi oczywiście o jogę. Jeśli zastanawiasz się, czy i Ty możesz zacząć  ćwiczyć i czy  można praktykować samemu w domu- zostań ze mną, a przekonasz się, że praktyka jogi jest absolutnie dla wszystkich i niesie ze sobą same korzyści.

CZYM JEST JOGA?

Jeśli myślisz, że joga to tylko ćwiczenia fizyczne, to niestety, jesteś w błędzie. Joga to ścieżka samorozwoju, dzięki której dbamy w równym stopniu o ciało jak i umysł. Wbrew powszechnej opinii, nie jest związana z żadnym systemem religijnym, a więc, by zacząć praktykę, nie musisz od razu zmieniać wyznania 🙂 Narodziła się w Indiach, jako jeden z sześciu systemów filozoficznych (tzw. darsian), a pierwsze dowody jej istnienia w formie figurek przedstawiających joginów w różnych pozycjach datowane są na 5 tys. lat p.n.e.

WDECH I WYDECH

W jodze bardzo ważne jest połączenie konkretnych pozycji, w jakich układamy ciało (tzw. asan) z równomiernym oddechem. Dzięki temu uzyskujemy większą koncentrację, oraz przyglądamy się naszemu ciału. Praktyka jogi to nie wyścigi- tutaj nie chodzi o to, by jak najszybciej zrobić szpagat czy schudnąć 10 kg. Chodzi o to, by zagłębić się w swoje wnętrze, przyglądnąć się swojemu ciału, wsłuchać się w jego potrzeby i zaakceptować wszystko to, co się pojawia. W jeden dzień twoja równowaga może być wspaniała i żadna pozycja nie będzie dla Ciebie stanowiła problemu. Następnego dnia możesz kompletnie sobie nie radzić, a wszystkie pozycje będą zbyt trudne. To jest OK. Przyglądamy się temu i akceptujemy to, co pokazuje nam nasze ciało.

 

WIĘCEJ MIEJSCA W CIELE

To określenie, które najlepiej opisuje to, jak po takiej praktyce będziesz się czuć. Twoje ciało stanie się nie tylko elastyczne, ale poczujesz jakby nagle się rozszerzyło- nie będzie to jednak związane z dodatkowymi kilogramami. Wręcz przeciwnie. Przywrócenie prawidłowego, przeponowego oddechu, wyprostowana postawa ciała wpłynie na poczucie lekkości, stabilności i równowagi- także emocjonalnej. Już po kilku praktykach odczujesz, że twoje ciało naprawdę to lubi, pod warunkiem, że słuchasz, na ile możesz sobie danego dnia pozwolić.

reumoseeen dr nona

Gdy po ćwiczeniach odczuwasz dyskomfort w postaci zakwasów doskonale sprawdzi się Halo Reumoseen

 

CO POTRZEBUJESZ, ABY ZACZĄĆ ĆWICZYĆ?

Pierwszą rzeczą, jest przede wszystkim chęć 🙂 Bez tego ani rusz. Gdy już zdecydujesz się, że chcesz rozpocząć tą formę aktywności, na pierwsze ćwiczenia wystarczy twoje ciało 🙂 oraz wygodne ubranie, mata, lub jeśli nie masz, miękki kocyk lub ręcznik rozłożony na dywanie. Nie szukaj wymówek, że nie masz profesjonalnej maty- możesz ją kupić, gdy już przekonasz się, że joga jest dla Ciebie. Nie szukamy pretekstów, tutaj nie musisz mieć oryginalnego sprzętu- wystarczysz Ty, taki jaki jesteś-a po ćwiczeniach docenisz to, kim jesteś 🙂

kwartet soli dr nona

Kąpiel w solach z Morza Martwego Dr Nona z dodatkiem naturalnych eterycznych olejków pomoże usunąć napięcia z ciała i zapobiegnie tworzeniu się zakwasów

 

JAKĄ PRAKTYKĘ WYBRAĆ?

Wystarczy wpisać frazę „joga dla początkujących” w internecie  i znajdziesz całe mnóstwo darmowej wiedzy o tym, jak i od czego zacząć praktykę w domu. Nie musisz wcale deklarować konkretnego stylu jogi, jaki zamierzasz praktykować. Ćwiczenia dla początkujących obejmują podstawowe pozycje, a gdy nabierzesz wprawy, możesz zacząć szukać  konkretnych wskazówek.

 

balsam do ciała solaris minerąłami morza martwego, dr nona, regeneracja

Balsam Solaris przynosi ulgę po intensywnym wysiłku

 

Pamiętaj, w jodze liczy się regularność-lepiej ćwiczyć krócej, ale każdego dnia, niż długo, a raz w tygodniu. Wystarczy 10-15 min. codziennie, by twoje ciało podziękowało Ci dobrym samopoczuciem i radosnym nastawieniem.  Jesteś gotów? Wskakuj na matę i ciesz się czasem spędzonym w domu! 🙂

Uściski!


Nazywam się Irena Żak i od ponad 10 lat współpracuję z firmą Dr. Nona. Mogę wprowadzić Cię w niezwykły świat preparatów z minerałami Morza Martwego oraz nauczyć Cię, jak w prosty i przyjemny sposób zarabiać dodatkowe pieniądze. Zapraszam na bezpłatne konsultacje, w czasie których indywidualnie dopasuję preparaty do Twoich potrzeb. Możesz polegać na moim doświadczeniu i wiedzy

Podziel się tym wpisem:
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin